Voor jou

Ben jij wel eens op kamp geweest? Lekker een weekje vakantie met zo’n honderd andere kinderen en zonder je ouders? Wat gebeurt er allemaal op kamp? Is het er saai, is de leiding streng, doe je veel spelletjes, moet je vroeg naar bed? Lees maar snel verder voor alle antwoorden!

Als je met ons op kamp gaat, ben je van zondagmiddag tot vrijdagmiddag van huis en slaap je een hele week op ons kampterrein. Samen met de andere kinderen ga je een week lang spelen, eten, slapen, ravotten en vooral plezier maken.

Jouw groep!

Tijdens het kamp ben je samen met een groep van ongeveer tien kinderen van je eigen leeftijd. Je slaapt met jouw groep in een grote Tipi. Per groep heb je een of twee begeleiders. Zij zorgen ervoor dat jij een leuke kampweek hebt. En ze zijn er ook voor als je misschien een keer een beetje heimwee hebt.

Kampthema!

Iedere dag is er een leuk programma dat helemaal past in het kampthema van dat jaar. We spelen vaak diverse spellen in het bos of op het grasveld op ons kampterrein. Een andere keer gaan we een spannende tocht maken, of doen we allerlei workshops waarbij je van alles kunt leren. Natuurlijk heb je ook lekker vrije tijd om te voetballen, een (strip)boek te lezen of gezellig te kletsen.

Smakelijk!

Van al dat spelen krijg je trek! Onze ervaren kookploeg zorgt ervoor dat we iedere dag genoeg te eten hebben. We eten iedere dag twee broodmaaltijden en eenmaal per dag is er warm eten. Meestal eten we met alle kinderen en leiding in een grote zaal. Soms gaan we ook picknicken in het bos. Over snoep en ander lekkers hoef je ook niet in te zitten, we komen niets te kort. Daar zorgt de kookstaf wel voor.

Slaap lekker!

Tegen de tijd dat we moe worden gaan we naar bed. De jongere kinderen wat eerder dan de oudere kinderen. Meestal is dit na het avondspel. Na het wassen en plassen gaan we de Tipi’s in. De Tipi is een grote indianenwigwam waar je met alle kinderen uit je groepje slaapt. Dat is natuurlijk erg gezellig. De leiding slaapt ook in de Tipi. Dat is ook fijn als er ’s nachts iets met je aan de hand zou zijn. Je mag ze altijd wakker maken.

Tot ziens op kamp!

Zo, we hopen dat je nu een beetje weet hoe het op ons kamp gaat. Als je nog meer informatie wilt, kun je ons altijd mailen. Als het kamp je leuk lijkt, laat je ouders dan deze site zien. En misschien zie je ons dan wel in de zomervakantie op één van de KiKa kampen. Tot dan…

maart 2024

• Stichting KiKa Eindhoven-Veldhoven